Loading

Arş.Gör.Dr.

Elife Nur SAYDAM

Eğitim Fakültesi

Temel Eğitim Bölümü

İletişim

elifenursaydam@sakarya.edu.tr

0264 295 71 68

1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 FATİH SELİM SELLÜM, ELİFE NUR SAYDAM, MUSTAFA BEKTAŞ - A Project Proposal Preparation Experience: Perceptions of Preservice Primary School Teachers - Journal of Qualitative Research in Education - Vol.35 - pp.56 - 2023
2 Aysel Ferah Özcan Elife Nur Saydam - The Opinions of Classroom Teachers on Mathematics Learning Losses During the Pandemic Period Salgın döneminde yaşanan matematik öğrenme kayıplarına yönelik sınıf öğretmenlerinin düşünceleri - Journal of Qualitative Research in Education - Vol.30 - pp.181 - DOI : https://doi.org/10.14689/enad.30.8 - 2022
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 ELİFE NUR SAYDAM, FATİH SELİM SELLÜM, MUSTAFA BEKTAŞ - “The Street” From the Past to the Present - Examining the Views of Academician Parents whose Children in Early Childhood - JOURNAL OF HUMAN AND SOCIAL SCIENCES (JOHASS) - Vol.7(2) - pp.167 - 2024
2 ELİFE NUR SAYDAM, AYSEL FERAH ÖZCAN - Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çocuk Edebiyatına Yönelik Metaforlarının Değerlendirilmesi - Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi - Vol.26 - pp.16 - 2024
3 ELİFE NUR SAYDAM, MUHAMMET BAŞTUĞ, SİNEM GÜÇLÜER, VOLKAN SARIBOĞA, YASİN ÖZCAN - Examination of Mechanical Writing Skills of Primary School Students - Sakarya University Journal of Education, - pp.402 - 2023
4 ELİFE NUR SAYDAM - Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre İlk Okuma Yazma Öğretiminin Metaforlar Aracılığıyla Değerlendirilmesi - TÜRKİYE EĞİTİM DERGİSİ - Vol.7 - pp.65 - 2022
5 ELİFE NUR SAYDAM - Okul öncesi öğretmeni adaylarının “erken okuryazarlık” kavramına yönelik algılarının belirlenmesi - R u m e l i D E D i l v e E d e b i y a t A r a ş t ı r m a l a r ı D e r g i s i - Vol.27 - pp.69 - 2022
6 ELİFE NUR SAYDAM, MUHAMMET BAŞTUĞ - Factors in Preschool Period Affecting Reading and Writing Achievements of Turkish Children in the First Grade - International Journal of Progressive Education - Vol.17 - pp.183 - 2021
7 ELİFE NUR SAYDAM, FATMANUR ALTUH - İLKOKUL 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK YAZI YAZMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ - International Journal of Language Academy - Vol.9 - pp.111 - 2021
8 ELİFE NUR SAYDAM, AYSEL FERAH ÖZCAN - Initial Reading Writing Teaching According to Primary School Teachers: A Metaphor Study - International Journal of Languages’ Education and Teaching - Vol.9 - pp.59 - 2021
1.4-DİĞER ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 AYSEL FERAH ÖZCAN, ELİFE NUR SAYDAM - Perceptions of Primary School First Grade Teachers towards Initial Reading Writing Teaching in the Covid 19 Epidemic Process* - Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, - Vol.3 - pp.62 - 2021
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 SAYDAM ELİFE NUR, FERAH ÖZCAN AYSEL - Uzaktan Eğitim Sürecinde Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerilerinin İncelenmesi - 2021
2 SAYDAM ELİFE NUR, FERAH ÖZCAN AYSEL - İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri - 2021
3 SAYDAM ELİFE NUR, UYAR AYDIN Cansu - Covid-19 Küresel Salgın Gölgesinde Okul Öncesi Eğitim: Erken Akademik Beceriler - 2021
4 Muhammet BAŞTUĞ, Elife Nur SAYDAM - Fonolojik Farkındalık Üzerine İlişkisel Bir Araştırma: Görsel Algı, Hızlı Otomatik İsimlendirme ve Dikkat - 2019
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 GÜNAY KEVSER,SAYDAM ELİFE NUR,TAKUNYACI MİTHAT - Sınıf ve İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması - 2024
2 SAYDAM ELİFE NUR,Uyar Aydın Cansu,GÜNAY KEVSER - Okuma Yazma Nerede Öğretilmeli?: Sınıf Öğretmenlerinin Dış Mekanda Okuryazarlık Faaliyetlerine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi - 2024
3 SAYDAM ELİFE NUR, BAŞTUĞ MUHAMMET - 1-6. Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Yazma Becerilerinin İncelenmesi Üzerine Boylamsal Bir Araştırma: Hikâye Başlatıcı Örneği - 2023
4 SAYDAM ELİFE NUR, Uyar Aydın Cansu - Sınıf Öğretmeni Adaylarının Erken Akademik Becerilere Yönelik Bilgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi - 2023
5 BAŞTUĞ MUHAMMET, SAYDAM ELİFE NUR, Güçlüer Sinem, Sarıboğa Volkan, Özcan Yasin - İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi - 2021
6 SAYDAM ELİFE NUR, SELLÜM FATİH SELİM, BEKTAŞ MUSTAFA - Ebeveynlerin Gözünden Geçmişten Günümüze Sokak - 2021
7 SELLÜM FATİH SELİM, SAYDAM ELİFE NUR, BEKTAŞ MUSTAFA - Sınıf Öğretmeni Adaylarının Proje Önerisi Hazırlamaya Yönelik Algıları - 2021
8 SAYDAM ELİFE NUR, BEKTAŞ MUSTAFA - Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlkokul Çocuklarıyla Yaptıkları Oyun Konulu Röportajlara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi - 2021
9 FERAH ÖZCAN AYSEL, SAYDAM ELİFE NUR - Sınıf Öğretmeni Görüşlerine Göre İlkokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Matematik Dersindeki Öğrenme Kayıpları - 2021
10 FERAH ÖZCAN AYSEL, SAYDAM ELİFE NUR - İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan İlk Okuma Yazma Öğretimine Yönelik Algıları - 2021
11 SAYDAM ELİFE NUR, FERAH ÖZCAN AYSEL - İlkokul Öğretmenlerine Göre İlk Okuma Yazma Öğretimi: Bir Metafor Çalışması - 2021
7.7-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 YILDIZ Hafza Nur,SAYDAM ELİFE NUR - Sınıf öğretmeni adaylarının çocuk katılımına yönelik farkındalıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi - 2024
3.4-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 UZUNKOL EBRU, SAYDAM ELİFE NUR - Sınıf Öğretmenleri ve Adayları İçin Hayat Bilgisi Öğretimi - ANI YAYINCILIK - 2023
2 UZUNKOL EBRU, SAYDAM ELİFE NUR - Sınıf Öğretmenleri ve Adayları İçin Hayat Bilgisi Öğretimi - Anı Yayıncılık - pp.73 - 2022
3 BAŞTUĞ MUHAMMET, SAYDAM ELİFE NUR - İlkokulda Öğretim: Öğretmen El Kitabı - Pegem Akademi - pp.41 - 2021
3.5-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAP (BİLİMSEL VEYA DERS KİTABI) :
1 BAŞTUĞ, MUHAMMET; SAYDAM, ELİFE NUR; ÖNCÜ, BURAK; AKMAN, ARZUNUR; KÖROĞLU, AHMET BURAK; GÜVENİŞ, BURAK; GÜÇLÜER, SİNEM. - BAŞARI İÇİN OKUDUĞUNU ANLAMA İLKOKUL 2 - REGA YAYINLARI - 2020
2 BAŞTUĞ, MUHAMMET; SAYDAM, ELİFE NUR; ÖNCÜ, BURAK; AKMAN, ARZUNUR; KÖROĞLU, AHMET BURAK; GÜVENİŞ, BURAK; GÜÇLÜER, SİNEM. - BAŞARI İÇİN OKUDUĞUNU ANLAMA İLKOKUL 3 - REGA YAYINLARI - 2020
3 BAŞTUĞ, MUHAMMET; SAYDAM, ELİFE NUR; ÖNCÜ, BURAK; AKMAN, ARZUNUR; KÖROĞLU, AHMET BURAK; GÜVENİŞ, BURAK; GÜÇLÜER, SİNEM. - BAŞARI İÇİN OKUDUĞUNU ANLAMA İLKOKUL 4 - REGA YAYINLARI - 2020
4 BAŞTUĞ, MUHAMMET; SAYDAM,ELİFE NUR ; ÖNCÜ,BURAK ; KÖROĞLU,AHMET BURAK - BAŞARI İÇİN AKICI OKUYORUM BAŞLANGIÇ DÜZEYİ - REGA YAYINLARI - pp.104 - 2020
5 BAŞTUĞ, MUHAMMET; SAYDAM, ELİFE NUR; ÖNCÜ, BURAK; KÖROĞLU, AHMET BURAK - BAŞARI İÇİN AKICI OKUYORUM ORTA DÜZEY - REGA YAYINLARI - pp.88 - 2020
2.3 A-TÜBA, TÜBİTAK (1001, 1003, 1004,1005, 1505, 1007, 2244, 3005, 2232, 2236, 3501, 1071, COST), ERA-NET, ULUSLARARASI İKİLİ VE ÇOKLU İŞ BİRLİKLERİ, BİRLEŞMİŞ MİLLETLER, BOREN, SSB, STB, TENMAK, TAGEM, TÜSEB, DİĞER BAKANLIKLAR TARAFINDAN DESTEKLİ PROJEDE YÜRÜTÜCÜ OLMAK :
1 Tübitak-1001 - Küçük Farklılıklar Büyük Benzerlikler: Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Özel Gereksinimli Akranlarına Yönelik Sosyal Kabul Müdahale Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi - DOI : Devam Ediyor - 2024
13.5-EĞİTİM BİLGİLERİ :
1 - - ISSN : 0 - 0 - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ DOKTORA PROGRAMI - 2024
2 . - ISSN : 0 - 0 - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI - 2020
3 . - İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ - HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI - 2018
BİLDİRİLER
Sınıf öğretmeni adaylarının çocuk katılımına yönelik farkındalıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Okuma Yazma Nerede Öğretilmeli?: Sınıf Öğretmenlerinin Dış Mekanda Okuryazarlık Faaliyetlerine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi
Sınıf ve İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
1-6. Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Yazma Becerilerinin İncelenmesi Üzerine Boylamsal Bir Araştırma: Hikâye Başlatıcı Örneği
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Erken Akademik Becerilere Yönelik Bilgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi
Sınıf Öğretmeni Görüşlerine Göre İlkokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Matematik Dersindeki Öğrenme Kayıpları
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Proje Önerisi Hazırlamaya Yönelik Algıları
Covid-19 Küresel Salgın Sürecinde Okul Öncesi Eğitim: Erken Akademik Beceriler
Uzaktan Eğitim Sürecinde Birinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerilerinin İncelenmesi
İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri
İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi
Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlkokul Çocuklarıyla Yaptıkları Oyun Konulu Röportajlara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Sınıf Öğretmeni Görüşlerine Göre İlkokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Matematik Dersindeki Öğrenme Kayıpları
İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan İlk Okuma Yazma Öğretimine Yönelik Algıları
İlkokul Öğretmenlerine Göre İlk Okuma Yazma Öğretimi: Bir Metafor Çalışması
Ebeveynlerin Gözünden Geçmişten Günümüze Sokak
Fonolojik Farkındalık Üzerine İlişkisel Bir Araştırma: Görsel Algı, Hızlı Otomatik İsimlendirme ve Dikkat.
ARAŞTIRMA PROJELERİ
Küçük Farklılıklar Büyük Benzerlikler: Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Özel Gereksinimli Akranlarına Yönelik Sosyal Kabul Müdahale Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
MAKALELER
“The Street” From the Past to the Present - Examining the Views of Academician Parents whose Children in Early Childhood
Examination of Mechanical Writing Skills of Primary School Students
A Project Proposal Preparation Experience: Perceptions of Preservice Primary School Teachers
Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre İlk Okuma Yazma Öğretiminin Metaforlar Aracılığıyla Değerlendirilmesi
Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının “Erken Okuryazarlık” Kavramına Yönelik Algılarının Belirlenmesi
İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Covid-19 Salgın Sürecinde İlk Okuma Yazma Öğretimine Yönelik Algıları
İlkokul Öğretmenlerine Göre İlk Okuma Yazma Öğretimi: Bir Metafor Çalışması
FACTORS IN PRESCHOOL PERIOD AFFECTING READING AND WRITING ACHIEVEMENTS OF TURKISH CHILDREN IN THE FIRST GRADE
İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Mekanik Yazı Yazma ve Okuduğunu Anlama Becerilerinin İncelenmesi
KİTAPLAR
Hayat Bilgisi Öğretimi
Sınıf Öğretmenleri ve Adayları İçin Hayat Bilgisi Öğretimi
İlkokulda Öğretim: Öğretmen El Kitabı
BAŞARI İÇİN OKUDUĞUNU ANLAMA İLKOKUL 4
BAŞARI İÇİN OKUDUĞUNU ANLAMA İLKOKUL 2
BAŞARI İÇİN OKUDUĞUNU ANLAMA İLKOKUL 3
BAŞARI İÇİN AKICI OKUYORUM ORTA DÜZEY
BAŞARI İÇİN AKICI OKUYORUM BAŞLANGIÇ DÜZEYİ
UZMANLIK ALANLARI
İlk Okuma Yazma ve Türkçe Eğitimi ,Okul Öncesi Eğitimi